Privacy policy
In dit Privacy Statement informeren wij je hoe Dierenkliniek Den Dolder omgaat met jouw persoonlijke gegevens.
Informatie van derden
Bepaalde verwijzingen in deze website voeren naar informatiebronnen die door derden worden bijgehouden en waarover Dierenkliniek Den Dolder geen controle heeft. Dit Privacy Statement heeft daarom geen betrekking op verwijzingen naar informatiebronnen van derden.
Actief verstrekte informatie
Op diverse plaatsen op deze website kan je gevraagd worden om voor een specifiek doel, zoals het aanvragen van informatie of het achterlaten van een bericht, persoonlijke gegevens op te geven, zoals naam en adres. Daarbij wordt telkens vermeld voor welk doel deze gegevens gebruikt zullen worden. Hierbij geldt dat jouw gegevens niet aan derden zullen worden verstrekt zonder jouw toestemming.
Passief verstrekte informatie
Wanneer je over het internet surft stel je, wellicht zonder dat je je daarvan bewust bent, beheerders van internetpagina’s in staat bepaalde gegevens over jou te verzamelen. Voorbeelden hiervan zijn het ‘IP-nummer’ van jouw computer en het besturingssysteem en de internetbrowser die je gebruikt. Voor zover Dierenkliniek Den Dolder dergelijke gegevens gebruikt, worden deze anoniem en geaggregeerd verwerkt.
Waarom hebben we jouw gegevens nodig:
Kort gezegd voor identificatie van jou en jouw huisdieren, documentatie van ons handelen en communicatie met jou.
Om een klantenkaart aan te maken hebben we een aantal gegevens van je nodig. Met de klantenkaart kunnen we bijhouden welke diensten we aan jou verleend hebben. Met deze gegevens kunnen we met je communiceren via post, telefoon of e-mail.
Aan deze klantenkaart voegen we de patiëntenkaart van jouw huisdieren toe. Op deze kaart houden we de medische gegevens van jouw huisdier bij en houden we hier bij welke medicatie er is voorgeschreven.
Ook moeten we jouw financiële historie bijhouden. Dit laatste ook omdat wet- en regelgeving ons verplicht deze gegevens te bewaren.
Welke gegevens vragen we van je?
Voor het aanmaken van een klantenkaart vragen we:
Naam, adres, postcode en woonplaats, telefoonnummer(s) waarop we je kunnen bereiken en jouw E-mailadres.
Indien je niet direct afrekent, dan kun je een factuur van ons krijgen. Dit gebeurt via het factoringbedrijf Famed. In dit geval hebben we jouw geboortedatum nodig. Famed krijgt deze ook van ons net als jouw NAW-gegevens.
Van jouw huisdier vragen we:
Naam, diersoort, ras, geslacht, geboortedatum, chipnummer (indien aanwezig), lichaamsgewicht, kleur, vachttype en of er een huisdierverzekering is afgesloten.
Moet je deze gegevens afgeven?
Daar is geen verplichting toe, maar dan kunnen we je niet helpen.
Met het afgeven van de bovenstaande gegevens geef je uitdrukkelijk toestemming om deze gegevens te verwerken en te bewaren.
Wat doen we met jouw gegevens?
Deze worden opgeslagen in ons praktijk managementsoftware. Ze worden uitsluiten gebruikt voor het doel waar je ze voor hebt afgegeven.
Klantgegevens worden verwijderd indien ze langer dan 7 jaar niet meer actief zijn.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Onze website gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Dierenkliniek Den Dolder gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die jouw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden.
Bij jouw eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.
Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/
Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld adverteerders en/of de sociale media-bedrijven.
Delen we jouw gegevens met andere partijen?
Ja, wij werken samen met een aantal partijen:
Onze praktijk software is een cloud-based programma van de firma Idexx-Animana. In onze opdracht verwerken en bewaren zij jouw gegevens uitsluitend voor het doel waarvoor ze aan hen zijn toevertrouwd. Zij gebruiken de aangeboden data wel in geanonimiseerde vorm voor analyse en statistiek doeleinden.
Jouw NAW en diergegevens worden gebruikt door verwerkingspartners zoals externe laboratoria, humane apotheek en farmaceuten, als we speciaal voor jouw dier medicijnen moeten aanvragen. Dit in overleg en met toestemming van jou.
Indien wij jouw huisdier doorverwijzen naar een veterinair specialist kunnen we jouw klantgegevens en patiëntgegevens naar hen doorsturen. Dit ook uitsluitend op jouw uitdrukkelijk verzoek.
Voor het sturen van gepersonifieerde oproepkaarten gebruiken wij de firma Personal Card. Zij verwerken jouw NAW-gegevens en de naam, diersoort en vaccinatieoproep-gegevens voor het aanmaken van herinneringskaarten. Deze gegevens worden door hen niet bewaard.
Via de firma Vetstoria bieden we de mogelijkheid om on-line afspraken te maken. Middels hun platform krijg je beperkte toegang tot onze agenda. De gegevens die je invult bij het maken van een afspraak zorgen dat jij en jouw huisdier in ons systeem gevonden worden om vervolgens op de door jou gekozen datum en tijd in de agenda gezet te worden. Jouw e-mailadres wordt gebruikt om een bevestiging te sturen. Indien je nog niet bij ons bekend bent wordt je anoniem vermeld als “nieuwe klant”. Als jij je meldt voor de afspraak wordt jouw klantenkaart aangemaakt en je op jouw uitdrukkelijk verzoek in ons bestand opgenomen.
Bij het op jouw verzoek plaatsen van een ID-chip geef je toestemming om deze via ons te registreren bij de door de overheid aangewezen databank voor gezelschapsdieren ‘petbase.eu’.
Met alle betrokken partijen hebben we, indien van toepassing, een verwerkingsovereenkomst gesloten, wat inhoudt dat ook zij verklaren volgens de nieuwe AVG-richtlijnen te werken.
Zijn jouw gegevens veilig?
Wij zorgen voor beveiliging van jouw gegevens op verschillende manieren:
Communicatie met de server waar onze software op draait via een beveiligde verbinding, IP gecontroleerd en uitsluiten toegankelijk met wachtwoorden.
Het blijven jouw gegevens!
Je hebt ten alle tijden het recht op inzage in jouw gegevens en de mogelijkheid om jouw gegevens te laten verwijderen of door te sturen naar een andere partij (data probabiliteit).
Na identiteitscontrole wordt er met jou bepaald om welke gegevens het gaat en wat er mee moet gebeuren.